Programmaplan

Dienstverlening

Visie

De gemeente Leudal kan de ambities voor Leudal niet alleen realiseren. Zij doet dit samen met belanghebbenden en is grotendeels afhankelijk van de kracht uit de samenleving. De gemeente wil deze samenwerking verder ontwikkelen en de kracht vanuit de gemeenschap  beter benutten.

Daarnaast zet de gemeente in op het verbeteren van haar dienstverlening zodat alle inwoners en ondernemers makkelijk zaken kunnen doen en kwaliteit en gastvrijheid ervaren.
De gemeente Leudal zet in op transparantie, gebruiksvriendelijkheid en duidelijke taal zodat de dienstverlening voor iedereen makkelijk en toegankelijk is. Ook blijft de gemeente aandacht schenken aan goede bereikbaarheid en proactieve communicatie.

Daarnaast streeft de gemeente Leudal naar eigentijdse dienstverlening. Door mee te gaan in technische en maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van digitalisering, privacybewaking en datagedreven werken. Dit alles met als doel beter en sneller in te spelen op de wensen van inwoners en ondernemers.

Dit vraagt om een organisatiecultuur van continu leren en verbeteren. Hierin wordt ook in 2023 geïnvesteerd middels opleidingen, competentieontwikkeling en het groeimodel Werken aan kwaliteit. Werken aan kwaliteit is een methodiek die enerzijds medewerkers een opleiding biedt op het gebied van Lean kwaliteitsdenken, en tevens concreet aan de slag is met het  optimaliseren van dienstverleningsprocessen.

Wat willen wij bereiken?

In 2023 werkt de gemeente Leudal steeds meer visiegericht. De vastgestelde visies geven richting, identiteit, saamhorigheid en maken trots.

De volgende uitgangspunten streeft de gemeente Leudal na:

  • Klant centraal;
  • Begrijpelijk & toegankelijk communiceren;
  • Werken aan kwaliteit;
  • Professionaliteit in de lift;
  • Eigentijds en duurzaam werken.
Deze pagina is gebouwd op 11/15/2022 09:04:07 met de export van 11/15/2022 08:47:07